Top 5 Lucruri care conteaza atunci cand cumperi o masina second hand
Vanzari masini second hand RomaniaInainte de a cumpara o masina second, trebuie in primul rand sa iti setezi corect asteptarile. Este destul de probabil ca masina pe care ti-o doresti sa fi suferit un accident in trecut, fapt ce ar fi putut lasa cateva daune. De asemenea, tine cont de uzura unei masini rulate si asteapta-te la zgarieturi si piese care scartaie. Daca o masina second hand arata mult prea bine, poate fi un semnal de alarma.
In acelasi timp, fii atent la vanzator si la originea masinii. Incearca sa verifici cat mai bine istoricul acesteia si nu porni de la ideea ca o masina second hand adusa din Germania este implicit mai buna decat una din Romania. De multe ori se intampla exact invers.
Pentru a detalia putin acest subiect, am apelat la Dan Babu de la masinapotrivita. Acesta a intocmit o lista cu 5 lucruri de care sa tinem cont atunci cand cumparam o masina second hand. Acestea sunt:
1. Asteptarile tale despre masinile second hand
Viata unei masini: cineva a cumparat-o noua, a condus-o un numar de km intr-un anumit stil, a intretinut-o cum a putut, s-au mai stricat piese la ea, poate a mai lovit-o, iar acum o vinde. Desigur, intre timp, valoarea masinii a scazut destul de mult. Acum, tu vrei sa o cumperi si in mod eronat te astepti ca masina sa nu fie uzata, sa aiba putini km si o vopsea originala (impecabila)… cu alte cuvinte vrei o masina noua la un sfert de pret. In plus iti plac “ocaziile”, iar de aici incep problemele.
Cumva, ti s-a format parerea ca masinile cu peste 100.000 km sau chiar 200.000 km vor exploda atunci cand te urci in ele, ca masinile din Germania sunt impecabile si ca cele rulate in Romania sunt extrem de proaste. In plus, ti se pare ca masinile altora se devalorizeaza foarte repede si probabil ar trebui sa primesti un cadou special doar pentru ca vrei sa o cumperi. Fa-ti asteptari potrivite si realiste!
2. Vanzatorul masinii second hand
Samsar masini second hand2.1 Samsarul de masini second hand
Stiu, stiu ca sunteti suparati pe samsarii care “manaresc” masinile si le fac sa arate foarte bine, spala motorul se dea impresia ca nu este uzat, dau km inapoi si pun braduleti cu “new car smell” in habitaclu. Unii iau chiar masini cu accidente, le repara si le vand ca fiind “impecabile si fara defecte ascunse“. Desigur, acestia au o anumita vina, dar poate una la fel de mare apartine si cumparatorului care este setat cu niste asteptari eronate (vezi punctul 1).
Samsarul livreaza pe tava fix asteptarea cumparatorului. Multi samsari mi-au spus ca lor nu le place sa “manareasca” masinile dar este necesar din cauza ca „oamenii cer asta, oamenii vor sa fie mintiti”.
2.2 Utilizatorul/ Proprietarul
Conteaza cum a condus omul masina.
O utilizare pe distante scurte sau de scurta durata (de genul: pornit motor – mers 3 km – oprit motor) va uza masina foarte repede;
Orice motor – diesel sau benzina – trebuie turat rezonabil pentru a avea o viata lunga. Un motor subturat se va uza repede, arderile fiind incomplete;
Un sofer agresiv nu va strica motorul, dar va strica probabil alte componente: directia, sistemul de franare, etc;
O utilizare la drum lung si viteza mare este ideala pentru orice masina. Arderile sunt complete, motorul functioneaza in parametri normali, iar elementele directiei, sistemului de franare, ambreiajul si altele se uzeaza mai putin.
Exemplu: un vanzator mi-a spus “A fost masina sotiei si a condus-o 1 an. Acum i-am cumparat o alta masina cu cutie automata, ca nu se descurca cu cealalta“. Este evident in ce stare se afla ambreiajul cand cineva “nu s-a descurcat” timp de un an.
3. Intretinerea si fiabilitatea masinii
Un om zgarcit cu condusul masinii va fi zgarcit si cu intretinerea ei. O masina este un obiect foarte complex. Adesea, o problema mica neadresata poate duce la o problema muuuuult mai mare.
Aproape orice masina este o cheltuiala, nu o “investitie”. Si pe langa cheltuiala cu devalorizarea si cumpararea masinii exista si cheltuieli de intretinere: revizii (ulei motor, filtru ulei, filtru carburant, filtru aer), placute frana, cauciucuri, discuri de frana, bielete, bucsi, bujii, garnituri, furtune… si cate si mai cate 🙂
Conteaza ca vanzatorul sa poata demonstra ce si unde a schimbat (carte de service, facturi)
Dar conteaza si cum povesteste despre masina, la ce interval a facut reviziile, cat au costat, ce a mai schimbat.
Exemplul: Dom’le nu am schimbat nimic la ea.
Ghici cine va face acum reparatiile respective?
Cred ca exista diferente intre branduri si modele, dar in general fiabilitatea unei masini tine de felul cum conduci si intretii masina ta. Fiabilitatea esti TU. Totusi, uneori se pot strica la o masina elemente care nu tin nici de cum conduci si nici de cum ai intretinut masina: alternatoare, compresoare de AC, furtune, curele si altele. Astfel, inainte de a cumpara o anumita masina, verifica cand a inceput productia acelui model si cand s-a oprit.
Un exemplu ar fi VW Golf cu motorul 1.2 TSI (turbo benzina) fabricat incepand cu 2009 – 2010. Este posibil ca un Golf din 2011 cu multi km sa fie mai fiabil decat unul din 2010 cu putini km. De ce? Pentru ca motorul modelului din 2010 a avut probleme la racitorul de ulei si uneori si la turbina, defect remediat doar prin 2011.
4. La ce vei folosi masina?
Masina de familiePoate cumperi un BMW 530 xd din 2011. Conteaza sa mearga bine, sa fie bine intretinut, dar conteaza la fel de mult si sa arate bine. Puteai sa te deplasezi din punctul A in punctul B si cu Dacia Logan, dar ai ales sa cumperi masina asta si pentru statut. Te va ajuta sa pari mai bogat, mai frumos, poate chiar mai tanar. O masina de 30.000 EUR ar trebui sa arate bine.
Poate cumperi o Skoda Octavia Break din 2008. Conteaza sa mearga bine, sa fie bine intretinuta. Dar nu o sa te faca sa arati mai bine, si nici la statut nu te va ajuta foarte mult. Profilul tau este al unui om practic, asa ca poti tolera diferite zgarieturi. Ai chestii de carat, ai familie, e bine sa nu te cramponezi daca masina mai are zgarieturi.
Poate mergi la drum lung prin tara si stai in masina 10 ore. Conteaza pozitia la volan, materialele interioare, scaunul soferului si un GPS bun.
Poate ai probleme cu spatele si iti place caldura, iar sotiei ii place frigul. In cazul acesta te intereseaza “dublu climatronic” si suport lombar, fiecare cu temperatura lui.
Poate cumperi masina sa o tii in fata blocului doar ca sa arati ca ai masina. In cazul de fata conteaza doar sa arate bine, in repaus. 🙂
5. Pretul corect al masinii second hand
L-am pus ultimul. Este bine ca intai sa intrebi “ce stie sa faca”, iar abia apoi sa intrebi “cat costa“. Romanii sunt vanatori de ocazii, dar in lumea masinilor second hand vanatorul de ocazii devine adesea vanatul. Astfel, multi oameni sunt pacaliti cumparand tot felul de masini accidentate si prost intretinute. Pretul conteaza pentru ca reflecta intr-o anumita masura ce vei primi in schimb. “Ford Mondeo 2.0 litri, 140 cp din 2008 bine dotat – 6000 EUR”. Pare prea bun sa fie adevarat? Asa si este. Teapa lunii martie descrie o poveste interesanta.
Recent am citit un slogan pe masina unei firme de instalatii “Ce e ieftin nu rezista, ce e gratis nu exista“. Foarte inspirat.
Asadar, daca nu vreti sa va luati teapa, calculati pretul corect inainte de a cumpara o masina.
cumpara masina corectDaca vrei sa iti cumperi o masina second hand de incredere, iti recomandam sa intri pe pagina noastra: Cumpara Masina.
Vei primi oferte foarte bune doar de la vanzatori de incredere, recomandati de fostii cumparatori si verificati de noi.
S-ar putea să-ți placă și
Topul masinilor de familie second hand pe care le poti cumpara din Romania
Cumpararea unei masini second hand pentru familia ta este un proces dificil si destul de stresant. Oferta de masini din care ai de ales este foarte variata, de la break-uri
1 Comentariu
admin
iunie 22, 21:39