Peugeot 408 dauna totala si reparata prost. Teapa lunii martie.
Atunci cand cumperi o masina second hand exista o posibilitate destul de ridicata sa te inseli cu privire la starea reala a autoturismului. In alte cuvinte, ai sanse foarte mari sa iei teapa. Tocmai din acest motiv, iti prezentam acum un studiu de caz despre o teapa cu o masina second hand intalnita de Dan Babu de la masinapotrivita.
O masina second hand aparent in regula pentru un necunoscator, dar plina de surprize pentru un cunoscator: kilometri dati inapoi, accident, lipsa airbag si lista poate continua. Mai jos aveti povestea integrala redata de Dan.
Sa o luam cu inceputul…
Cand cumperi o masina second hand, te confrunti cu 4 riscuri majore:
- Intretinere proasta. Omul o vinde deoarece este satul de ea. Masina ii mananca banii si tocmai se apropie inca o reparatie mare.
- Accident, sau dauna totala. Nu mai este sigura, e stramba, e sudata din mai multe masini. Poate merge bine putina vreme dar apoi incepe sa se strice des.
- Kilometri dati inapoi. Difera in functie de moralitatea vanzatorului. Cea mai mare “datatura inapoi” intalnita de mine este de la 700.000 km la 199.000 km pentru un BMW 320. Asa ceva este deja din pacate “business as usual”.
- Pret prea mare. Poate masina e buna, cu km reali, bine intretinuta dar vanzatorul cere si pielea de pe tine.
Intalnesc des riscurile 1, 3, 4 uneori si deodata. Riscul 2 e intalnit mai rar, in general in combinatie cu riscul 1. Deoarece masina a fost reparata indoielnic, diferite componente ale puntii fata, spate sau motor isi schimba pozitia si se uzeaza foarte repede. Asta costa $$$!
Acum, inapoi la poveste…
Cautam un Peugeot 308 si Nicu m-a trimis sa vad masina de mai jos. Aici si linkul.
Problema masinii
M-am gandit ca are km mai multi, dar parea sa mai ascunda inca ceva. Adica o teapa multilaterala. O masina ca asta ar trebui sa coste mult mai mult (inainte sa cumperi, calculeaza pretul corect). Din poze am concluzionat ca trebuie sa fi fost si lovita si ca probabil nu are airbag. Entuziasmat de faptul ca voi gasi in sfarsit o masina vrednica de rubrica “Teapa lunii” am plecat la drum in cartierul Militari.
Speculez ca masina a fost lovita puternic in fata si destul de tare in spate. Au sarit airbagurile si s-au declansat si centurile de siguranta pretensionate. Impactul a fost atat de puternic incat puntea fata nu mai este paralela cu puntea spate nici dupa reparatie!
Despre teapa
Lonjeroanele strambe au fost indreptate, capetele de lonjeroane au fost sudate, iar restul componentelor de la motor au fost “carpite” in diferite moduri. Un far a fost lipit iar celalalt luat de la dezmembrari. Apoi s-a pus un capac de airbag sofer (dar fara airbag) si a fost deconectat tot sistemul de siguranta ca sa nu se aprinda beculete prin bord. In caz de accident nu sare niciun airbag. Altfel spus, masina este la fel de sigura ca o Dacia 1300!
In partea din spate, reparatia a fost ce-i drept, mai buna. Usile, aripile spate si hayonul au fost indreptate si vopsite, capota motor, aripile fata si spoilerele au fost inlocuite. Vopsirea era de calitate buna.
Desigur ca, pentru a respecta normele comerciale in vigoare au fost dati km inapoi de pe la aproximativ 150.000 km la 73.000 km si au fost puse cauciucuri second hand proaste. Pe langa asta, mai lipseau cateva butoane neimportante din interior, precum si stergatorul spate, plastice pe la motor si sub masina. Si nici navigatia nu mergea.
Oamenii (vanzatorii auto)
S-au straduit sa para vanzatori de buna credinta. M-au asigurat ca masina nu a fost lovita, ca are km reali si ca vine din fabrica fara stergator spate 🙂
In acest moment al povestirii m-am gandit ca poate iau lucrurile prea in serios (observati ironia!) si totusi masina merge bine, in ciuda problemelor. Asa ca am pornit motorul. In urma accidentului cred acesta nu mai statea drept, asa ca producea zgomote de frecare puternica pe la niste curele si era foarte galagios.
Oamenii m-au asigurat ca “asa sunt ele, mai zgomotoase“. Drive test nu am mai facut de frica sa nu cada ceva de pe masina sau sa se strice chiar la mine.
Concluzie
Concluzia este trista. Cred ca oricine se asteapta ca la pretul acesta sa fie ceva in neregula cu masina. Sper ca este clar. Poate te astepti la mai multi km sau ca in loc de EURO5 sa fie EURO4. Sau ca trebuie facuta revizia si un geam nu merge bine. Dar parca nu te astepti sa cumperi o masina care a fost o dauna totala si reparata haiduceste, masina despre care tu crezi ca este sigura, iar in realitate iti pune viata in pericol.
Indiferent de lumea in care traim, nu e normal sa fii pacalit. Si nu e normal sa pacalesti, indiferent de asteptarile cumparatorilor.
Vanzatorul zicea ca au mai fost oameni sa vada masina. Daca cumva achizitionezi zilele astea un Peugeot 308/ 2011/ 2.0HDI@150cp/73.000km/negru sper ca ai buzunare profunde si toleranta foarte mare la risc rutier.
S-ar putea să-ți placă și
Daca echipele de la Euro ar fi masini, care ar castiga campionatul?
Pastrand proportiile, cumpararea unei masini este un proces care poate fi asemanat cu castigarea unui campionat european. La inceput sunt mai multe echipe de fotbal calificate, dar apoi pe masura
0 Comentarii
Nu există comentarii deocamdată
Poți fi primul care comentează acest post!